kerpingtack: astronaut cat's school picture (deep space turtle chase)
Internet, let me tell you something. I have had two hours of sleep and I will be at work until 6 PM. Then I will have to go to a church meeting then we will drive two hours to my aunt's house. why do I make the choices I make? w h y D: While I was propped up in my bed trying for like three minutes to hook on my bra in complete brain-dead stupor, I started thinking about what I would say if a Korean news site interviewed me about Hallyu and whether anyone would care if I referred to my hometown as the countryside. And then I imagined the netizen comments. Oh, the netizen comments!!

omg I am so fucking insensate right now. The two days ago I got four hours of sleep, also just for no fucking reason.

You know how sometimes you wake up with a song, or just a sound in your head, and it's like BLARING at you?? I have "deep space tu-u-urtle cha-a-ase" in my head. It's some jingle for the RPG my brother plays. omg. Who can help me? Can I be helped?!

These holiday cards are so late they don't make sense anymore. Maybe I'll say they're for the lunar new year though they'll be late for that as well.

Here is my favorite flavor of jjongtaem, weirdos being weirdos together.

hard rock cafee )

Yes this means that I did a gifspam at the office. Blocking the screen with my entire body. There is nothing for me to do. Why did I sleep so late, why, WHY DID I DO IT.
kerpingtack: startling blue lake with cliffs idk what's in the water looks like sushi (cutaway)
I meant to post this like a week ago but uh I didn't. Also I'm trying to do this on my phone lol there's some stuff that's tedious to add so please anticipate a shit ton of vacous edits later~

I liked these things:

Dancing Queen audition

Kang Minkyung (Davichi)
타타타 (Ta Ta Ta) I really like this
사랑 사랑 사랑 (Love Love Love) this was surprising and really so good (w/ the interview at the beginning)

Ali
얄미운 사람 (Hateful Person) she is a great performer, whoa. also 'hateful' is not the exact word but it's hard to translate according to my mom lol
새벽비 (Early Rain) when she performs it really feels like she's doing exactly what she was born to do. great great voice, great confidence, great everything
킬리민자로의 표범 (Kilimanjaro Leopard)

Hyorin (Sistar)
edit: 비 내리는 영동교 (Rain on Youngdong Bridge) this is more or less a straight cover, but it's different from both what we've heard from her and what we've seen on the show in general, and she sounds really lovely [edit: my mom said it was the name of a bridge lol]
edit마음이 고와여지 (The Heart Must Be Good Too?) 

I haven't watched IMS2 since Jonghyun left (my attention span is super short and I am biased as fuck) so the only thing I'd watched of the show since then was 2PM's Junsu's Wait a Minute and Sistar's Hyorin's Miniskirt, both of which I liked a lot. I feel like the women really make this show. Also the contestants have really been scaled up. The very first set were are pretty young and were all definitely idols. The batch on the latest episodes have generally been older, soloists, and just a lot more mature and experienced. It's great to watch. (I think the hosts have gotten more annoying though. I hate when they edit cuts of them saying stupid obnoxious shit in the middle of a performance with the laugh track and everything. :|) It's made me realize how fun it is when the competition is really good, like when the skill level is comparable so what really makes a difference is the energy and emotion and creativity.

They really gave up on the 'proving idols can sing' concept, right? Because the idols they do have on are not quite uhhh the logical choices. It's kind of a waste because idols are so controlled and you don't get to see them making a lot of creative decisions. And I think being in a pool with people a lot better can be helpful and inspiring, as long as it's not hopelessly overwhelming.

And um everything is SHINee: omg I'm really nervous for Taemin. The current cast outclasses him, and the majority of all idols, by so much. He's going to look sf hapless just like all the reaction shots they keep putting in of Infinite's Woohyun looking worried and/or dumbfounded all the time lol.

The other thing that's really nice about the show is that you can hear that these older songs are actually very well-written. LOL backhanded compliment~? idk I get headaches when I listen to some of the originals because they just sound sf dated lol and the instrumentals are too loud and it's annoying. But these clean good interpretations are legit refreshing. They're good songs! 

blah blah )

card trick

Jul. 21st, 2011 09:37 pm
kerpingtack: google image of stained glass (candy floss)
Finishing an old entry on impulse. Really really long ramble about narratives, trying to change, and RPF. Completely unreadable, pls don't feel obligated AT ALL to go through it lol.

endless wonder )
kerpingtack: ms paint crop of a timeline of weekend life (omnomatron)
thwack thwack thwack )

edit @ 7:59 pm Subbed versions are out, replaced the videos~ ugh why do I care so much about these things lol.
kerpingtack: leslie knope ha-HA! (beam of pure light)
This is just too fucking cute.

edit @ 12:33 am
whatevers )
kerpingtack: green glass window installations (treatment)
I can't care about anyone who complains about Jonghyun's voice anymore. In the fullest sense of the words, he is a good singer. Fuck, you know, even though I let myself be swayed by ~technical critics and uh just random people shit-talking on the internet, I really trust myself on what I love musically. He is fucking legit.

kerpingtack: google image of stained glass (candy floss)

Ugh I want EVERYONE to be touching and loving him ALL THE TIME. This is why I have to ship him with everything, there can never be enough love for him for my liking. EVERYONE LOVE HIM ALL THE TIME OMG. Plus, his body is as always too good to be true. That tiny waist omg. PLUS, TAEMIN TOUCHING HIM. (LOL the captions say "Taemin, thank you so much" when he pulls back Jonghyun's shirt.) Has Taemin been more touchy lately? I can't really tell because I don't pay that much attention to him but it seems like there's been a bit more casual Taemin-initated contact? Question mark? PLUS, THIS FUCKING PAPER UGH GOD I HATE MY LIFE

... other vids I've been watching
Jonghyun and Minho hug out of nowhere during the first concerts. I love that Jonghyun got OVERWHELMED with all his feelings during the concert and Minho picked up on that and hugged it out to ground him. And Minho yells "Jonghyunnie-hyung is/it's fine!" at the end of it (or some approximation of that). It reminds me of Key's shout-out to him during A-Yo, which in turns reminds me of the way the both them traded off yelling out Jonghyun's name over and over when they won for RDD when Jonghyun was out with the swine flu. Goddamnit someone write that 1000000 word Hello Baby outtake dynamic fic!! Ah god the way Jonghyun closes his eyes and just is ~in the hug~. It was a hard year for him and I think the concerts gave him (and ~the fans~) a lot of closure. And of course ever since the concerts it's been non-stop flirting between these two on-stage. LOL it's just their thing now I guess. BEST OTP 
Jonghyun cut at Immortal Song 2 press conference. I want this job. I could totally watch boring footage of idols and narrate dumb captions over it. Jonghyun provides a lot of good material because he's almost always DOING something. Is there anything going on in his head when he makes those random faces? (I know there's nothing going on in mine when I do it lol.) I'm obviously biased but I'm always amazed at how much SHINee members stand out amongst uh non-SHINee people. Their stupid little faces are pretty extraordinary. I also approve of Shin Dongyup patting his ass because uhmmm I don't need to explain myself to you!!11 No, I do think it's cute when people cop a feel show affection off-handedly like that, especially to someone like Jonghyun who thrives on approval and love. IU and Jonghyun are maddeningly cute together. Just two tiny adorable creatures being tiny and adorable together! Also him helping her with her chair, ugh frondly little gentleman. The way they edited and captioned the bit where they're all waiting for their turn in the photo call is very soash of gendery. Or something. The ease with which the guys dominate the conversation vs. how the girls just stand there, especially Hyorin who's been pretty much blocked out of the ~circle anyway. idk it's not hard to imagine this as representative of (idol) interactions in the general. Society is society. I think the way idols are networked is really interesting. In closing, lmao his giant cuffs.

Why do unfunny people try to be funny? The unfortunate part of internet memes is that it's really easy to pick up the structure without understanding what actually makes them funny. Macros are a perfect example. Relatedly, just because something is meant to be funny does not mean that it is actually funny. I hope people are just going along with the expected call-and-response sequence (ex: "[macro]" "LOL IRL WIN!!!11") because I refuse to believe so many people think all the dumb contrived banality in omona comments is actually amusing. Are we human or are we dancer?

I have no idea what I'm arguing anymore. Crying tears of blood. I wish I could just type up the required 5-6 pages in blog form and hand it in.
kerpingtack: badly cropped deers drawn by a korean artist (nearly spring)
THROWING MY ENTIRE LIFE ACROSS THE ROOM

I
CAN'T
FUCKING
TAKE IT ANYMORE

LK;AJSDFS;LAKSDJF;ALKSDJF
A;SKLFDJ
A;LKSDNFA;K,NN,AD
;AKLSDJF

!!!!!!!!!!!!!!

WHY IS MY FACE ALL RED!!!!!! HOW CAN THEY BE SO FUCKING CUTE GODDAMN THEM ALL

DON'T EVEN TRY TO TALK TO ME RIGHT NOW THEORETICAL INTERNET AUDIENCE I AM FUCKING OUT OF ORDER

edit @ 6:58 OKAY NO I CAN'T LEAVE IT AT THAT

I WAS LIKE CLAWING AT MY FACE AND CLUTCHING MY PEARLS WHILE WATCHING IT

OKAY SO IT'S ONE THING TO BE PROUD OF SEEING THEM DANCE AND HOW TOGETHER THEY ARE AND HOW FLUIDLY AND UNFF-ILY THEY HIT THEIR MOVES

BUT IT'S ANOTHER TO FEEL PROUD LOOKING AT THEM JUST SITTING THERE WITH THEIR HAIR???? WHAT IS WRONG WITH ME ;~~~~~~~; JUST LIKE WOW LOOK AT YOU, YOUR HEADS ARE ALL DIFFERENT COLORS I'M SO PROUD OF YOU GUYS!!!!!! MY LIFE IS SLIPPING THROUGH MY FINGERS

JONGHYUN AND TAEMIN SWITCHED PLACED IN THE NON-LINEAR INTERVIEW FORMATION SO NOW JONGHO ARE SITTING DOWN NEXT TO EACH OTHER. (!!!!!!!)

MINHO'S JACKET LOOKS LIKE A HOT WHEELS CAR FROM THE 90s

KEY IS SMUG AT BEING THE BEST AT JAPANESE

ONEW APOLOGIZES FOR MAKING A PUN ABOUT FROGS GOING HOME

TAEMIN HAS A COSPLAYER

JONGHYUN .....................................................................................................................................................
OH GOD I WAS SPACING OUT WATCHING ALL THOSE PERIODS MARCH ACROSS THE SCREEN
JONGHYUN ..............................................................................................................................................................................
;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~;
JONGHYUN ...........................................................................................................!!!!!!!!!!!!

YES OKAY THAT'S IT EXACTLY
kerpingtack: police frog doodle (copper)

FUCKING S C R E A M I N G EXCUSE ME I HAVE TO GO PUNCH THE STUFFING OUT OF MY ENTIRE COUCH OH MY FUCKING GOD!!!!!!!!

JONGHYUN KEY TAEMIN ONEW MINHO JONGHYUN KEY MINHO JONGHYUN JONGHYUN JONGHYUN J O N G H Y U N N N N N N___N Z___Z X_______X ;__________; ;~~~~~~~~~~~~~; :D ;~~~~~~~;

THEY'RE SO DUMB AND CUTE AND GORGEOUS AND PERFECT LOOKING LOOK AT THEIR HAIR AND THEIR FACES LOOK AT THEM JUST FUCKING LOOK A;LKJQW;KEHNKAJNFD;KLANSDFLK;JDF;LAKJFD;DLAJAS;KLDJF;LAKJSDF

THE GROUP PHOTOS WITH JONGHYUN IN THE MIDDLE OH MY GOD I NEARLY THREW MYSELF OUT OF THE WINDOW OKAY OMG OMG OH MY GOD

OH MY GOD

SHINEE MAKE
LOVE
RIGHT
NOW
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kerpingtack: illustration for aladdin 1928 "Aladdin Saluted Her with Joy" (salut her with joy)
Man I really didn't realize just how popular SNSD was. I mean, I knew they were popular and beloved, but I thought it was like a generalized girl group popularity, even if they're at the top of that particular heap, and I was worried that they'd drop out of public favor and disband and be forgotten. OMG that's not going to happen anytime soon, AT ALL. They're the first girl group to ever win the Album Daesang award (which is like The Big Award I guess?? the Korean music industry is kind of shambling, they have like twelve different charts and different companies boycott different awards shows, etc. but I know this is a big deal!!) and the first artist ever to win both the Album Daesang and the Digital Music Daesang. They are so loved. Look at this fancam, they were so not expecting it. Everyone looks genuinely shocked. Taeyeon crying, she doesn't usually cry. The way they pull each other in for a hug at the end. ;____;

;____; i say ;____; )

Oh man, when they first debuted they had a lot of stupid little controversies that were just people giving them shit for no reason. In 2008 a bunch of fan clubs for other bands got together and decided to "boycott" them during the Dream Concert, so when SNSD went on stage like the whole stadium turned off their glowsticks and stayed silent the entire performance. Shit like that. But now they're really number one in the whole country, not just among girl groups or idols, and they're so down-to-earth and funny and kind and they really love one another. Oh man. I'm so soft inside right now. SOSHI FOREVER YOU GUYS

http://oi38.tinypic.com/xqcljo.jpg
kerpingtack: google image of stained glass (candy floss)
Wow I actually felt okay about that final! AND I checked my stats grade again; it says I officially have an A. ?!!?!?!?!?!?! WELL OKAY. I'M NOT GOING TO COMPLAIN EVEN THOUGH THAT MAKES NO SENSE. Please god do not let that be a mistake, pls pls plsssss.

Also I got all dressed up today because I'm only on campus a few hours. I feel cute as hell even though I know my eyes are all dead from my glorious two hours of sleep. Mrowwwr.

Celebr8ion!!! Don't give a shit, gonna post this gif+picspam I've had ready!!!
 
longcat is long )
kerpingtack: illustration for aladdin 1928 "Aladdin Saluted Her with Joy" (salut her with joy)
1. Trying to study for the statistics final (worth 40% of the grade)
2. See huge albino cricket crawling up the wall RIGHT next to me
3. Jump out of chair and accidentally step in the pumpkin pie my sister left on the ground (GROSS)
4. Call cousin to help get rid of the cricket
5. Cousin fucks with me by yelling and pointing at my feet
6. Scream and throw cup at cousin
7. FUCK HIM AND FUCK EVERYTHING

Also worrying about work and my social security card. I put off calling HR all day and now tomorrow will be a clusterfuck on top of a clusterfuck. I'm tired because I stayed up too late doing nothing yesterday. And my sister is listening to This American Life without headphones on.

THE ONLY THINGS THAT CAN UNDERSTAND THE HELPLESSNESS AND FML-QUOTIENT OF MY LIFE RIGHT NOW ARE THESE DUCKS

AM I LAUGHING OR CRYING???? SCREAMING INCOHERENTLY EITHER WAY.

okay I feel better
kerpingtack: illustration for aladdin 1928 "Aladdin Saluted Her with Joy" (salut her with joy)
My SNSD post is taking forever and I am impatient. LET ME TALK ABOUT HOW MUCH I LOVE THIS VIDEO

soshi )
kerpingtack: police frog doodle (copper)
THIS IS NOT THAT DAY

SCREAMING O M F G HOOT IS FLAWLESS


THE DESIGN TEAM WINS ONE MILLION EVERYTHINGS, THIS SHIT IS PERFECT

I GO ALL FANGIRL OUT )

kerpingtack: corgis on the beach where the corgis are free (Default)
OMG I swear I was going to do a substantive post but like a dozen tabs have mushroomed all over my Firefox window in five minutes and I am eggsited~~~

SNSD'S GENIE JAPANESE MV RELEASED

I KNOW THAT IS LIKE A FUCKING CODE TO ANYONE WHO IS SANE. I KNOOOOOOOOOWWWWW.

decoding: SNSD is a k-pop girl group who is currently promoting in Japan. This is a Big Deal because Japan has the second biggest music market after the U.S. and no Korean girl group has made it big there yet. If they crack Japan it will be good times. Genie/Tell Me Your Wish is one of their biggest singles. MV is uh music video which you could've figured out on your own. WHATEVER IT'S JUST EXCITING OKAY!!!!

I don't even like the video that much!!! (Though it is a vast improvement on the original creepy porn-cam atmosphere. And the changed lyrics are also an upgrade, if the translations are anything to go by. And Taeyeon, Seohyun, and Sunny are all copious amounts of perfect fierce amaaaaaaazing.) UGH, THIS IS THE PROBLEM WITH LIFE!! AND KPOP. AND SNSD. Even though I recognize that they all look too skinny and they all look the same here and it's all... sexualized objectification with the endless posing and primping and legs legs legs legs LEGS, I'm still like OMG THEY ARE PERFECT STUNNING FLAWLESS HBICS OMGGGG *____* I-it's pretty people dancing well. That shit is effective.

If you are curious here it is.

Uhhh and you know what, have a live performance of the Korean version, along with a totally fucking boss cover of Sorry Sorry, a Super Junior song. (Super Junior is this absolutely inexcusable 13-member boy band. Oh my lord.) This song looks and sounds about a bajillion times hotter with SNSD. *________*

And one more just to prove that they are capable of wearing non-matching outfits.


I have a long post about how when I first watched kpop vids I was like "dear god what is this shit" and really embarrassed but now I am brainwashed and <3___________<3ing all over the place. So I understand if your first reaction is "dear god what is this shit" and I accept your judgement.  Okay I don't know what I'm talking about. IT'S POP MUSIC.

this whole post can be summed up by the last sentence )
kerpingtack: corgis on the beach where the corgis are free (Default)
oh fucking hell. I've been running around updating people on this important life update and I will not let LJ lag behind. I'm at my mom's office, sitting at someone else's chair/desk. It is soaked in this fucker's weird......................................... odor. I will be ladylike and let this distateful matter end there, except to say that I've been sitting here for an hour and not only have I not gotten used to it, I've developed a headache, a desperate way of breathing only through my mouth, and a deviated septum.

I've been listening to this a lot:

LOL what does this say about me?!

Robert Pattinson continues to be the best boy ever. I'm still vaguely conflicted about my tiny foray into kpop. Still stressed as fuck about returning to school. Still technically unable to return despite uhhh all plans to the contrary. HA HA HA. Jesus chriiiiist. STILL WORKING ON MONTH-LATE BIRTHDAY SPAM!! D: It's rolling like a broken egg, don't expect anything good. D:

OMG IT SMELLS LIKE A BASKET FULL OF PICKLES AND ASSHOLES IN HERE, WTF IS THE MATTER WITH THIS SEAT
kerpingtack: illustration for aladdin 1928 "Aladdin Saluted Her with Joy" (salut her with joy)
I started this entry a week ago and withheld from posting it in hopes that it would develop a purpose but I'm sick of looking at its stupid face!! NO CONTENT JUST SPACES

and bore me no grudge )
kerpingtack: police frog doodle (copper)
Words for March: lurching, off center, awake in dreams and asleep in real life. durrrrrrrrrrrr

I watched the first season (series 1) of Skins.
do i need to cut this? whatever )

TV to catch up on: Southland, 30 Rock
TV to check out?: Flash Forward, Vampire Diaries, Being Human, the Katie Cassidy parts of Melrose Place

Speaking of good actresses who got screwed on Supernatural: I recently found out that they killed off Ellen and Jo. WOW GREAT. I think that's so fucking dumb and insulting, both to the characters and to the actresses. Why would you even bring them back if you were going to dick around like that? Jesus fucking christ, now you can't even pretend that they're being cool and happy away from the show's fuckery.

Apropos nothing, I'm on a Trigun kick. Or more accurately, a Wolfwood kick.

There was an ad on Yahoo a couple of days ago for the Office that said "You've waited 9 months *FLASH* to see Jim and Pam's baby." CREEPY AS FUCK

I had an eye appointment yesterday. I always forget how nervous those make me. My eyes are seriously horrible. I hate having to read the smallest letters. Or say which one looks clearer, 1... or 2? Uhhhhh could I see those again? 1... or 2? Uhhhhh about the same??? AUGH. Also I hate that stupid eye puff test they do to check your eye pressure or whatever. On the other hand, I am really good at staring straight ahead while they blind you with the light to check how the contacts are jiving with yr eyeballs. Hell yeah.

So I finally have new contacts, and a new pair of glasses thanks to my mom's hardcore haggling. Actually I didn't want a new pair of glasses as the store was about to close and everyone had to wait for me to pick a pair out so I was all flustered. Plus my mom  cockblocked me from getting a pair like uhhh the ones Taylor Swift wears in the You Belong With Me video so I ended up with these kinda weird ones with orange legs. ORANGE!

It was also the first, and probably will be the only, time in my life that anyone has ever told me that I have long eyelashes. ?? Bewildering comments from strangers are quite bewildering. (Trivia: the best Bewildering Stranger Comment I've ever received was when my mom and I visited the church we used to go to when I was in elementary school and one of the adults told me that even when I was young, I looked like I had a lot of thoughts. Ahahah I didn't even know that was what I hoped I looked like when I sat around being terrified of people but ever since I heard that, when I stand around not talking to anyone I'll think I HOPE I LOOK LIKE I HAVE A LOT OF THOUGHTS AND NOT LIKE I'M A COLD BITCH.)

There's this guy on youtube who has a channel dedicated to his two cats. It's called The Mean Kitty. He looks like SUCH A BRO but he is like the dorkiest, nicest, corniest corny cornball guy ever. He LOOOOVES his cats so much. It is so fucking cute. He has tons of toys and cat trees and like fifty million videos of him messing with his cats and stuff. OMG guys who like cats are complete game over for me. It's a serious weakness. And his cats are freaking ADORABLE. They are such loving BFFs!!! OMG!! They are both really playful and pretty. LOOK:

YOU WILL DIE A MILLION DEATHS STARTING AT 1:05. OOOMMMGGGGGGG DYING DYING DYYYYIIIIIIIIIINNNNNGGGGGGGG

YEAH I THINK THAT IS ENOUGH FOR TO-DAY

Profile

kerpingtack: corgis on the beach where the corgis are free (Default)
counting at war

September 2017

S M T W T F S
     12
3 4 56789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Syndicate

RSS Atom

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 22nd, 2017 10:23 pm
Powered by Dreamwidth Studios